kezdőlap
GYŰJTŐKNEK

Japán sorozat


Egy kultúra, amely több mint 250 évig hozzáférhetetlen volt, és amelyről voltaképp nem is vett tudomást a világ. A japán kikötőket 1850-ben nyitották meg. A japán művészet iránti európai érdeklődést egy 1862-es londoni kiállítás keltette föl, amelyen Sir Rutherford Alcock japán fametszet- és könyvgyűjteményét mutatta be. Ezt követte az 1867-es Párizsi Világkiállítás, amely a japán képző- és iparművészet mellett Hiroshige és mások által készített száz ukiyoe-metszetet is bemutatott. A Goncourt-fivérek, Zola, Degas, Manet , Whistler és más kiválóságok hamarosan egymással vetélkedve gyűjtötték a japán műtárgyakat. A japán nyomatok és kultúra iránti hirtelen támadt érdeklődést 1872-ben egy műkritikus nevezte el "japonisme" -japanizmusnak. Ez a kultúra mély nyomokat hagyott a szecesszió kiindulásában, impresszionizmusban, a minimál artban.

Számomra is lenyűgöző. Minél többet foglalkozom vele annál jobban érdekel. Létjogosultsága a tárgyaimnak elsősorban a japán művészetre irányítani a figyelmet, európai szemmel, és technikával. Megjelenési formája kabinet üveg, de megfogalmazása mérete a régi hátulról festett szent képekre is utal.

Üvegkép mely nyilászároba behelyezhető, kabinet üvegként, faliképként egyaránt működik. Az üveg transzparenségének vastagságának fontos szerepe van, a kép mind két oldalról megmunkált. Térbeli három dimenziós kép.

Ez a sorozat elsősorban portréképekből áll, második fázisban tájképek készülnek, melyek még előkészületek alatt állnak.